علت افتادن سایه مشکی (Dark Shadow) روی صفحه تلویزیون و ۴ راه رفع آن
نوشته شده توسط : سلما دادگر

گاهی پیش می‌آید که به هنگام تماشای تلویزیون ایرادات ناآشنا در تلویزیون‌تان ایجاد می‌شود. یکی از این مشکلات کم شدن نور و افتادن سایه در تلویزیون  است. تجربه‌ای که خیلی خوشایند نبوده و نمی‌گذارد از تماشای برنامه مورد علاقه خود لذت ببرید. بدتر از آن، این است که نمی‌دانید علت افتادن سایه در تلویزیون و سر منشا آن چیست!

علت این موضوع می‌تواند به تنظیمات نور تلویزیون برگردد. یکی دیگر از دلایل کم شدن نور تلویزیون به مشکلات فنی و خرابی پنل و بک‌لایت برمی‌گردد. ما به شما کمک میکنیم تا سایههای تیره افتاده بر روی تلویزیون خود را طی چند مرحله کوتاه و ساده رفع کنید. شما در کمترین زمان از تصاویر با کیفیت بالا و تماشای نمایش مورد علاقه خود لذت خواهید برد.

علت افتادن سایه و کم نور شدن صفحه نمایش در تلویزیون

 

1- وجود اختلال در نور پس زمینه

بک لایت‌ها مشکلات زیادی را در تلویزیون‌های مدرن ایجاد می‌کنند. اختلال در یک یا دو LED می‌تواند علت افتادن سایه در تلویزیون شما باشد. برای بررسی و رفع این مشکل حتما باید از یک تکنسین خبره کمک بگیرید. مشاوران و تکنسین‌های مرکز خدمات دادگر آماده ارائه خدمات تعمیر تلویزیون در تبریز به شما عزیزان هستند. باید بدانید که این احتمال وجود دارد که بک لایت‌ها حتی پس از تعمیر دوباره از کار بیفتد. پس درصورتی که هزینه تعمیر آن زیاد شود، شاید خرید یک تلویزیون جدید انتخاب بهتری باشد.

 

2- Burn-In علت افتادن سایه در تلویزیون

اگر برای مدت طولانی تصویر ثابتی روی صفحه نمایش شما در حال نمایش باشد، سایه‌ای از تصویر روی صفحه نمایش برای همیشه ثبت می‌شود. در این صورت شما حتی با تغییر کانال، تغییر محتوای در حال پخش و یا حتی هنگام بازی شاهد سایه تصویر ثبت شده در نمایشگر خود خواهید بود.

 

 

3- خاک گرفتگی و یا آبخوردگی صفحه نمایش

تجمع گرد و غبار و مواد خارجی روی صفحه نمایش می‌تواند باعث مشکلات نمایش شود. پاک کردن صفحه نمایش با یک پارچه بسیار مرطوب می‌تواند باعث آبخوردگی تلویزیون شما گردد و روی نمایشگر تلویزیون شما تأثیر بگذارد.

 برای خواندن ادامه مطالب لینک زیر را فشار دهید:

علت افتادن سایه مشکی (Dark Shadow) روی صفحه تلویزیون و 4 راه رفع آن





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: