نوشته شده توسط : سلما دادگر

چرا تلویزیون سونی صدا دارد تصویر ندارد؟ اگر دچار چنین مشکلی در تلویزیون سونی مواجه شده اید. لازم است بدانید تلویزیون سونی صدا دارد تصویر ندارد دو دلیل دارد. یا بک لایت تلویزیون خراب شده است یا پنل دچار آبخوردگی شده است. و باید پنل تعویض شود. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه باشید.

اصلی ترین دلیل تلویزیون سونی صدا دارد تصویر ندارد

یکی از اصلی ترین مشکلات در تلویزیون های سونی مربوط به می شود. اگر تلویزیون شما صدا دارد ولی تصویر نمایش داده نمی شود چند دلیل دارد:

  1. خرابی بک لایت تلویزیون سونی

اگر می خواهید در تلویزیون تصویر ها قابل نمایش باشد. به یک نور پس زمینه نیاز است که این نور را توسط بک لایت تلویزیون سونی تامین می شود. در واقع تلویزیون های LCD برای ایجاد نور پس زمینه و نمایش تصاویر از لامپ های فلورسنت استفاده می شود. اگر این قطعه خراب شود بدون شک تصویر تلویزیون از دست خواهد رفت. پس نتیچه می گیرید تلویزیون سونی صدا دارد تصویر ندارد.

  1. آبخوردگی پنل تلویزیون

اگر تلویزیون دچار خرابی بک لایت نشده است. یکی دیگر از عامل تلویزیون سونی دارد تصویر ندارد. خراب شدن پنل تلویزیون نیز می توان به دلیل نفوذ رطوبت یا آب باشد. منظور از وارد شدن آب به پنل تلویزیون، ریختن یک لیوان آب بر روی تلویزیون نیست. بعضی مواقع با وارد شدن کمی رطوبت به پنل تلویزیون دچار خرابی پنل تلویزیون می شود. و باعث می شود تلویزیون سونی صدا دارد تصویر ندارد.

 اکثر مواقع، زمانی رطوبت وارد پنل تلویزیون می شود. که مایع تمیز کننده را به صورت مشتری روی صفحه تلویزیون اسپری کنیم. برای جلوگیری از این مشکل برای شما پیشنهاد می کنیم دستمال را کمی مرطوب و صفحه تلویزیون را تمیز کنید. سپس با یک دستمال خشک مجددا روی صفحه تلویزیون بکشید تا هیچ رطوبتی باقی نماند.

برای خواندن ادامه مطالب لینک زیر را فشار دهید

چرا تلویزیون سونی صدا دارد تصویر ندارد – 13 دلیل دارد

 

 



:: برچسب‌ها: تعمیر تلویزیون سونی ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 | نظرات ()